WPROWADZENIE DO EPOKI

Scenariusze zajęć pomogą Wam stworzyć z młodzieżą ogólny obraz okresu historycznego, którym zajmujemy się w projekcie. Podzielone są na dwa okresu: 1795-1918 i 1918-1939 

WYBÓR OBIEKTU

materiały pomogą Wam wybrać przedmiot muzealny. Przewodnik „Jak wybrać obiekt” zawiera wskazówki oraz przykłady obiektów muzealnych. Z kolei karta pracy jest praktycznym narzędziem, którego możecie użyć podczas pracy na wystawie. przewodnik po zbiorach online przyda Wam się  jeśli w Waszej okolicy nie ma muzeum. 

STWORZENIE OPOWIEŚCI

Ćwiczenia z tej części pomogą Wam opracować ciekawą historię wokół wybranego obiektu muzealnego – wydobyć sedno tej opowieści i skonstruować ją tak, żeby dobrze się jej słuchało. 

 

 

NAPISANIE ARTYKUŁU

Napisanie artykułu na stronę „Historia – poszukaj” to wyzwanie. Dzięki wytycznym i checkliście sprawdzicie, czy na pewno o wszystkim pamiętaliście.  

 

 

 

OŻYWIENIE OBIEKTU

Materiał da Wam praktyczne wskazówki i narzędzia do ożywienia wybranego obiektu muzealnego za pomocą nowych technologii  

 

 

 

MATERIAŁY DODATKOWE

Scenariusze wprowadzające w pracę z przedmiotem, obiektem muzealnym pomogą Wam poruszyć wyobraźnię uczniów i wyjaśnić, jak wiele można „wyczytać” z przedmiotów wokół nas. 

 

 

 

 

 

 

 

Pobierz całość